Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zeman, Rusnokova vláda a služební zákon

Proč Zeman protahuje jmenování premiéra a vlády ? Proč natahuje Rusnokovo vládnutí ? A proč trvá na služebním zákonu jako podmínce ?

Zeman si stěžuje, že nemáme služební zákon. Přestože byl 4 roky premiérem a nikdo mu nebránil takový zákon přijmout. No možná mu v tom bránilo to, že měl vládu plnou "odborníků". Takovej Gross, to byl, viděno dnešními Zemanovy měřítky, rozenej expert.

Proč ale najednou trvá na služebním zákonu ? Údajně kvůli panu Babišovi, který by potenciálně nemusel mít čisté lustrační osvědčení. Jenže služební zákon se týká zaměstnanců státní správy. Ministr ale není klasický zaměstnanec, ale primárně politická funkce, které se služební zákon netýká. Takže důvod Zemanova požadavku je jiný než proklamovaná Babišova lustrace. Jaký ?

Služební zákon má upravovat postavení úředníků ve státní správě tak, aby se tím všem vládám zabránilo měnit náměstky a náměstky náměstků a náměstky náměstků náměstků po každých volbách tak, jak se dané vládě zlíbí. Jednak to samozřejmě má za následek vysokou fluktuaci těchto úředníků a tedy nestabilitu úřadů a jednak - a to hlavně - si tam vlády dosazují "svoje lidi", jejichž prostřednictvím pak rozkrádají naše daně. Tzn. že přijetí kvalitního služebního zákona by v tomto okamžiku znamenalo, že nemálo úředníků, kteří jsou teď na určitých pozicích, by dostalo "definitivu" minimálně na určitou dobu, přičemž nemalá část z nich je na vysokých postech. Na tom asi není nic divného a má to logiku.

A Rusnokova vláda ? No ta přece od svého jmenování nedělá nic jiného než že do státní správy dosazuje sobě blízké lidi. Pod záminkou, že je vládou odborníků a že dělá pořádek po Nečasovi. Což pravda, to si přiznejme, tvrdit zase není tak troufalé, protože Nečasova vláda na tom byla po odborné stránce asi stejně.

Vůbec "odbornost" je poslední dobou hodně nadužívaný termín. Zeman nám to nalil do hlav jako kouzelné zaříkávadlo, bez kterého ministr nemůže být ministrem. A většina z nás mu to zase sežrala.

(Sežrala mu to podobně jako před rokem všechny lži při prezidentské volbě, přičemž dnes velmi často čítávám kajícné omluvy nejrůznějších lidí, že mu naletěli, že se za to omlouvají a že už by ho nevolili. To si v duchu říkám "Omluva je pěkná věc, ale lepší je přemýšlet před volbou než až po ní". Ale to jsem dost odbočil.)

Ale není ta "odbornost" nakonec holý nesmysl ? No bodejť. V prvé řadě už proto, že ministr je už z principu funkce politická. Kdyby to byla funkce ryze odborná, bylo by logičtější požádat nějakou personální agenturu a vypsat na ni konkurs tak jak bývá u odborných pozic zvykem. Tím samozřejmě neříkám, že není dobře, když člověk určený jako kandidát na ministra pro určitý resort o tom resortu už něco neví. Ale to, koho strana nominuje, je na té dané straně. A to, jestli je ta strana dost zodpovědná na to, aby tu funkci někomu nedala pouze jako "trafiku" ale někomu, kdo má předpoklady vést ten resort dobře, to je zase na nás voličích, abychom si vybrali pokud možno správnou stranu. Tedy dovedeno do důsledků, může být ministrem klidně i ten analfabet a prezidentovi je do toho prd. Vláda je totiž zodpovědná sněmovně, kterou volíme, a ne prezidentovi. Např. pan Stropnický a obrana. Sám jsem si říkal, proč Zemanovi vadí Stropnický na obraně víc než téměř kdokoliv jiný z kanditátů. Tímto resortem protékají vysoké částky peněz a je tudíž pro korupci ideální. Pan Stropnický patrně není z těch, kteří by byli ochotni krýt nějaké špinavosti. A pod premiérem Zemanem byl svého času ministrem obrany Jaroslav Tvrdík, dnes Zemanův člověk. Je tudíž logické, že by měl Zeman raději obranu "pod kontrolou".

Kolik že jsem spotřeboval řádků na úvahu o "odbornosti" ? 10 ? Nebyla to zbytečná ztráta času ? A proč si Zeman stanovil tento požadavek "odbornosti" ? No přece, aby s Rusnokem získal víc času. Všechny nás zabavil úvahami o věcech, které ho stejně nezajímají, prostě proto, aby dal Rusnokově vládě víc času na to dosadit si svoje lidi do funkcí ve státní správě. No a po schválení služebního zákona už bude těžší se těchto lidí spojených s českou mafií a organizovaným zločinem jednoduše zbavit.

Zeman sice musí jmenovat Sobotkovu vládu. Pokud se mu ale podaří přinutit sněmovnu schválit v příslušném znění služební zákon, bude státní správu ovládat z jejího zákulisí, byť nebude mít formálně vlastní vládu. Majstrštyk.

Autor: Jan Netopil | pátek 10.1.2014 21:47 | karma článku: 39,84 | přečteno: 5066x
  • Další články autora

Jan Netopil

Zbraně pro Ukrajinu a Evropsko-ruská válka

Minsk II nepřinesl nic jiného než čas a prostor, během kterého Rusko doplnilo zbraně, munici a připravilo se na další část války. Minsk II neukázal nic jiného než strach a zbabělost evropských politiků říci natvrdo a přímo, o co ve skutečnosti jde.

16.2.2015 v 20:03 | Karma: 29,75 | Přečteno: 1869x | Politika

Jan Netopil

Mnichov 1938 vs. Minsk 2015

Dvě důležitá jednání ve dvou městech o tom, zda dohodnout nespravedlivý mír nebo zda se zapojit do spravedlivé války. Pro ty, kteří mají rádi drobné zajímavosti, lze např. podotknout, že jména obou měst začínají na "M", že jednání se v obou případech účastnily čtyři představitelé (byť v Minsku jednala Francie a Německo rovněž jménem EU a vlastně i jménem NATO) nebo že jednání se v obou případech účastnili představitelé Francie a Německa, byť za jiných okolností.

14.2.2015 v 13:31 | Karma: 20,60 | Přečteno: 803x | Politika

Jan Netopil

Ruští studenti se omlouvají za napadení Ukrajiny

Jen sdílím odkaz. Tohle video dává světu mnohem více naděje než jakýkoliv kus papíru, který je ochoten podepsat jejich prezident, jenž nemá ve zvyku dodržovat dohody.

13.2.2015 v 15:56 | Karma: 20,54 | Přečteno: 1058x | Politika

Jan Netopil

Šílenec Putin & Český Rubikon svobody

Když jsem loni několikrát na svém blogu zmiňoval, že Putin chce návrat bipolárního světa studené války, restaurovat Sovětský Svaz a obnovit ruskou sféru vlivu ve střední a východní Evropě, byl jsem označován za šílence. Zde je odkaz na to, co ruský prezident čerstvě prohlásil a co se prakticky shoduje s tím, co jsem předpovídal. Říkám to proto, že tak jako tehdy mohly jisté představy vypadat šíleně a nyní se de facto naplňují, tak i dnes mohou zase jiné věci vypadat šíleně a do roka se mohou stát rovněž realitou.

8.2.2015 v 10:25 | Karma: 28,38 | Přečteno: 1180x | Politika

Jan Netopil

Na prahu III.sv.v. ...

Od počátku konfliktu na Ukrajině je zřejmé, že Putin nikomu dobrovolně ustupovat nemíní a že je naopak odhodlán vzít si všechno, co mu svět dovolí si vzít. Princip konfliktu je navlas stejný jako s Hitlerem a jako s každým agresorem, který se urve ze řetězu a umíní si, že začne válkou dobývat svět.

5.2.2015 v 19:21 | Karma: 17,44 | Přečteno: 682x | Politika

Jan Netopil

Nezodpovědná Evropa a začátek konce rusko-ukrajinské války

V předchozím článku jsem kritizoval nezodpovědné chování Evropy stran vojenského vpádu Ruska na Ukrajinu. A dnes jsme si mohli přečíst, že Alexandr Zacharčenko, tedy loutkový velitel tzv. separatistů, oznámil, že "začala ofenziva na jihoukrajinský Mariupol".

24.1.2015 v 19:30 | Karma: 15,46 | Přečteno: 1003x | Diskuse| Politika

Jan Netopil

Hloupá a nepoučitelná Evropa

Ruští separatisté pod diktátem Kremlu dobyli donbaské letiště a chtějí postupovat dále na Západ. Podle Evropy se Ukrajina musí ubránit sama a já marně vzpomínám, kdy se Evropa naposledy více mýlila.

23.1.2015 v 21:37 | Karma: 20,95 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Politika

Jan Netopil

Je suis Charlie. A co na to Ukrajina ?

Fanatici zlikvidovali redakci jednoho časopisu ve Francii. Je to hrůza, hnus a děs. O tom netřeba debatovat. Tento čin nelze než odsoudit a je dobře, že teroristé nepřežili. Ale jsou přes to všechno evropské reakce na tento odporný čin adekvátní ?

10.1.2015 v 14:14 | Karma: 18,68 | Přečteno: 1622x | Diskuse| Politika

Jan Netopil

Ano přímé volbě prezidenta, ano přímé demokracii

Rád si z času na čas přečtu komentář Martina Fendrycha a nezřídka s ním víceméně i souhlasím. Nebo jinak řečeno, pan Fendrych dokáže často velmi přesně vyjádřit mé pocity a názory. Tentokrát s ním ovšem musím v jedné zásadní věci značně nesouhlasit, byť v ostatních s ním opět víceméně souhlasím. Zde je odkaz na jeho komentář.

12.12.2014 v 19:19 | Karma: 11,87 | Přečteno: 432x | Diskuse| Politika

Jan Netopil

Jak se stát Gentlemanem roku Aneb K... sem, K...tam

Včera jsem večeřel a měl jsem puštěné zpravodajství na Primě. A najednou slyším, že cenu Gentleman roku získal český prezident Miloš Zeman.

30.11.2014 v 8:48 | Karma: 19,61 | Přečteno: 1180x | Diskuse| Politika

Jan Netopil

Otevřený dopis senátorům, poslancům a vládě: Odvolejte Zemana

Vážené senátorky a senátoři, vážené poslankyně a poslanci, vážená česká vládo, obracím se na vás jako na své zastupitele, kteří jsou svým voličům odpovědní za jimi uskutečňovanou politiku. Obracím se na vás ze dvou důvodů, které ale mají společného jmenovatele. A i když nemám ve zvyku někomu psát, události posledních měsíců a týdnů mě znepokojují do té míry, že jsem se rozhodl učinit výjimku.

22.11.2014 v 18:23 | Karma: 33,99 | Přečteno: 2147x | Politika

Jan Netopil

Demokracie vs. Svobodné volby

Neustále čtu a slyším, že ten či onen, v dnešních dnech tedy Zeman, byl demokraticky zvolen a že každý, kdo to nerespektuje tak, že proti němu demonstruje a vyjadřuje s ním nesouhlas, tak vlastně není demokrat. Oslavy 17.11.1989 byly možná hezké, ale tento způsob myšlení dokazuje, že naprosto není co slavit.

18.11.2014 v 18:16 | Karma: 14,08 | Přečteno: 556x | Diskuse| Politika

Jan Netopil

Co je česká ostuda ?

Miloš Zeman dnes poprvé pocítil vztek lidí, ze kterých si programově dělá srandu. Osobně bych si dokonce tipl, že se na to přímo těšil. Je to ožralec a hlupák a nevidí dál než na další flašku. Ale také jsem se dnes dověděl od některých, že svobodný projev lidí, kteří Zemanovi dali najevo, co si o něm myslí, je ostuda. Co na to říct ?

17.11.2014 v 19:17 | Karma: 28,71 | Přečteno: 1290x | Diskuse| Politika

Jan Netopil

17.11.2014 anebo Hrozí Česku komunistický puč ?

Dnes je to přesně 25 let ode dne, který spustil změny v naší společnosti k lepšímu. Lidé libující si v konspiračních teoriích tvrdí, že vše bylo zinscenováno, jiní zase - třeba jako náš vlastizrádný prezident - říkají, že se tehdy vlastně nic nestalo a že se to přeceňuje. Ale analyzovat, proč k tomu došlo, nemám v úmyslu a komentovat nesmysly také ne. Neměly by nám ale unikat podstatnější věci a o těch bych se zmínil.

17.11.2014 v 9:46 | Karma: 18,78 | Přečteno: 720x | Diskuse| Politika

Jan Netopil

Putinova mapa agrese a způsob obnovy SSSR

Stupňující se agrese Ruska na Ukrajině, nebezpečné výroky ruských politiků a zvyšující se riziko vzniku III.sv.v. mě přiměly podívat se na konflikt na Ukrajině v širším kontextu. Válku s tak velkým státem jako Ukrajina nelze zahájit bez příprav, bez hlubšího plánování a záměru a jen tak ze dne na den. Vše má své příčiny a následky a nic se neděje ve vzduchoprázdnu. Proto jsem si položil otázku, co tomu všemu předcházelo a co může následovat.

16.11.2014 v 11:09 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1015x | Diskuse| Politika

Jan Netopil

Infiltrovala ruská tajná služba českou politiku ?

Že zní nadpis článku bláznivě ? Bláznivé může být cokoliv, ale určitě ne vyvozování logických závěrů na základě faktů.

15.11.2014 v 17:46 | Karma: 23,30 | Přečteno: 830x | Diskuse| Politika

Jan Netopil

Jindřich Šídlo: Vzpomínky ing.V.K. na 17.listopad

Dnes mě velice pobavil článek na následujícím odkazu. Myslím, že tentokrát není třeba cokoliv dodávat.

9.11.2014 v 18:35 | Karma: 15,07 | Přečteno: 1482x | Politika

Jan Netopil

Najdete rozdíl ?

Tentokrát se opět nebudu nijak dlouze rozepisovat a použiji odkaz, na který jsem narazil na netu a který mě zaujal svým, byť nikterak překvapivým, obsahem. Inspiruje totiž k zamyšlení.

8.11.2014 v 20:28 | Karma: 8,75 | Přečteno: 369x | Diskuse| Politika

Jan Netopil

Zemanovy vulgarity splnily účel

Jaký že to účel měly Zemanovy vulgarity splnit ? No přece odvést pozornost od toho, co je tak nepopulární. Totiž od Zemanovy návštěvy Číny, jeho cesty letadlem PPF Petra Kellnera, od obsahu návštěvy či od jeho názorů na Ukrajinu a Rusko. A možná někde na okraj i od udělování státních vyznamenání a třeba i od Klausova rozhovoru pro MF DNES.

3.11.2014 v 17:48 | Karma: 18,85 | Přečteno: 1407x | Diskuse| Politika

Jan Netopil

Co takhle vypískat 17.11. Zemana na Národní třídě ?

Je až neuvěřitelné, kolik článků se tu nakupilo mluvíce o tom, jaký je Zeman hulvát. On samozřejmě skutečně hulvát je a kdo to nevěděl házeje loni v lednu do urny lístek s jeho jménem a nyní je zklamán, měl by příště více rozvažovat.

3.11.2014 v 13:14 | Karma: 41,97 | Přečteno: 7043x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 92
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1277x
Zaměstnáním programátor a jinak občan, kterému není lhostejné, v jakém žije státě.

Seznam rubrik